Együnk több halat

Sokan nem tudják, hogy a halak nem csak a rendkívül magas fehérje és alacsony kalóriatartalmuk miatt olyan egészségesek, hanem olyan esszenciális zsírsavakat is tartalmaznak, melyeket máshonnan nem igazán tudunk bevinni a szervezetünkbe. Igaz, például a lenmagolaj és a zöld levelű zöldségek többsége is tartalmazza ezeket a zsírsavakat, de a legjobb forrásuk mégis a hal. Az esszenciális zsírsavakat szervezetünk nem tudja önállóan előállítani, kizárólag külső forrásból tudjuk bevinni a megfelelő mennyiséget.

Együnk több halat

Elsősorban az omega-3 zsírsavaknak óriási szerepük van többek között a szív és érrendszeri problémák, vagy a rákos megbetegedések kialakulásának megelőzésében, ezen kívül mérséklik a vérzsírszintet, szabályozzák a vérnyomást, valamint segítik az izomtömeg növekedését és regenerálódását, és az anyagcserét is, ami nem elhanyagolható szempont, hogyha valaki éppen fogyni vagy formálódni szeretne. A hal jó forrása a zsírban oldódó vitaminoknak, elsősorban az A- és D-vitaminnak. Ezek segítségével szervezetünk képes semlegesíteni a szabadgyököket is, ezáltal is csökkenthet például a rák vagy a tüdőbetegségek kialakulásának az esélye. A legtöbb hal B12-vitaminban gazdag, az ásványi anyagok közül pedig elsősorban jódot, vasat és cinket tartalmaznak.

Törekedjünk arra, hogy a halakat frissen, elsősorban párolva vagy grillezve fogyasszuk, de emellett az is igaz, hogy esszenciális zsírsavakban gazdag halolajat nem csak a friss halak, hanem a feldolgozott haltermékek is tartalmaznak.

Felmérések bizonyítják, hogy a grönlandi eszkimók vagy a japán halászok között jóval kisebb arányú a szív- és érrendszeri betegségek előfordulása, mint azokban az országokban – köztük hazánkban is –, ahol az emberek nem esznek napi rendszerességgel halat. A felmérések szerint az idei évben nőtt hazánkban a halfogyasztás, de az uniós 22 kg/fő/év átlagot sajnos még mindig messze nem érjük el.

Virágh Barbara

táplálkozási tanácsadó

Korábbi cikkeink

Vényköteles fogyókúraEgy-egy betegség kapcsán még nem szabad lemondani az alakformálásról, csak körültekintőbben kell választani a diéták és a mozgásformák közül. Sőt, a felesleges kilók felszámolásával a gyógyulásra is nagyobb esély van. 
A szépség ára - Mit várhatunk a biokozmetikumoktól?Egyre több kozmetikumra kerül rá a „természetes”, „natúr”, esetleg a „bio” jelző – még akkor is, ha az adott termék összetevői inkább a laboratóriumok világából származnak. De akkor honnan tudhatjuk, hogy amit megveszünk, az valóban természetes összetevőket tartalmaz-e? És mit várhatunk, ha áttérünk ezek használatára?
Top terápiákA betegségmegelőzés és a gyógyítás napjainkban új utakon jár: jobban mondva egy kamrában várja a pácienseket. Összeállításunkból megismerheted azokat a gyógymódokat, amelyek első hallásra talán extrémnek tűnhetnek, ám annál inkább hasznodra válhatnak.
3 lépéses hajápolás: A tökéletes haj és tartós frizura titka3 lépéses hajápolás: A tökéletes haj és tartós frizura titka
Az öt elemen alapuló táplálkozásGyógyító menü fából, fűből, tűzből...Ha nem az ételek kalóriájára, hanem energiájára figyelünk, változatosan étkezhetünk – és súlyunk sem lesz az ellenségünk. Ahogy a világegyetemet, úgy szervezetünket is az öt alapelem alkotja, irányítja. Amikor a fa, a tűz, a föld, a fém és a víz elem egyensúlyban van, testileg és lelkileg is egészségesek vagyunk. Ennek elérésében segít az öt elem tana szerinti táplálkozás.
Kollagén és hyaluronsav, a feszes bőr titka? Bőrünk 75%-át kollagén alkotja. E jelentős vízmegkötő tulajdonságú összetett fehérje a bőr struktúrájának nélkülözhetetlen vázanyaga. A napsugárzás, a légszennyezés és az öregedési folyamatok nemtől függetlenül lassítják a kollagén termelést, melynek első jelei a bőr öregedése és megfakulása, a mimikai ráncok megjelenése a csontok mozgását lehetővé tévő porcszerkezet elvékonyodása. A kollagén szájon át történő adása csökkentheti az életkorral járó mimikai ráncok mélységét, fokozhatja a bőr foly

Iratkozz fel hírlevelünkre!

TestŐr Játék 63

https://www.szonyihotel.hu/