Együnk tésztát!

Egészségünk érdekében elengedhetetlen, hogy táplálkozásunk is egészséges legyen, kiegyensúlyozott, tápanyagokban, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag étkezést folytassunk.

 

Annak ellenére, hogy a köztudatban a tészta hizlaló ételként szerepel magas szénhidráttartalma miatt, lényeges, hogy beillesszük étrendünkbe.
A szénhidrátbevitel igenis fontos ahhoz, hogy szervezetünk megfelelően tudjon működni: a táplálkozási ajánlások szerint a teljes napi tápanyagigény 58 százalékát kellene kitenniük a szénhidrátoknak, ezzel ez a legnagyobb mennyiségben elfogyasztandó tápanyagcsoport. A szénhidrátbevitelnek pedig egyik egészséges és finom alternatívája a tésztafogyasztás.

A magyar konyha mellett az olasz, illetve az ázsiai gasztronómia is bővelkedik tésztaételekben, így a választék hatalmas: ízlésünknek és hangulatunknak megfelelően választhatjuk ki a számunkra legkedvesebb tésztaételt. Élvezhetjük önmagában, különféle szószokkal, húsokkal, ragukkal, zöldségekkel, de akár saláta formájában is, mint ahogyan az is rajtunk múlik, milyen formájú tésztát teszünk az asztalra.

Hogy miből készül a tészta? Általában gabonafélék őrleményeiből, vízzel, tojással vagy a nélkül, keveréssel, gyúrással, formázással és szárítással előállított élelmiszer, amely főzésre készen kerül forgalomba. Európában a búzaalapú tészták a leggyakoribbak, de kapható rizsből és bablisztből készült verzió is. A tojással készült fajtáknál az 1 kg liszthez adagolt tojások számát írják a csomagolásra, minél magasabb a tojások száma, annál inkább javul a tészta állaga, valamint annál több tápanyag, hasznos fehérje és aminosav van benne. A durumbúzából készült tészták általában nem tartalmaznak tojást, így ezek állatizsír- és koleszterinmentesek, élelmirost-tartalmuk viszont magas.

A tészta kiváló étel arra, hogy szervezetünk lemerült szénhidrátraktárait feltöltse – erre különösen a fizikai munkát és a testmozgást végzőknek van szükségük egy-egy fárasztó nap után. Persze annak sem kell kizárnia a tésztaételeket étrendjéből, aki ülőmunkát végez. Az odafigyeléssel, egészségtudatosan elkészített tészták igazi gasztronómiai élményt nyújthatnak számunkra! Fontos tudni, hogy a tészta energiatartalma elenyésző a feltétek energiatartalma mellett – jusson csak eszünkbe a túróval, tejföllel, szalonnával megpakolt túrós csusza vagy a cukros-lekváros grízes tészta. Néha ezek is helyet kaphatnak étrendünkben, ám az egészséges táplálkozás érdekében válasszunk inkább nyers vagy párolt zöldségekkel, paradicsomszósszal elkészített tésztát. Gondoljunk csak az olaszokra vagy a kínaiakra: mindkét nép rengeteg tésztát fogyaszt, mégsem igazán jellemző rájuk az elhízás! Hogy miért? Mert tésztaételeiket zöldségekkel teszik laktatóvá és egészségessé! Kövessük a példájukat!

Együnk tésztát!

 

Főzzünk tökéletes tésztát!

A tésztaételek elkészítése nem nagy ördöngösség, de érdemes bevetni pár apró praktikát, hogy finom fogást tehessünk az asztalra. A tésztát mindig forrásban lévő,
enyhén sózott vízbe tegyük, és többször megkeverve főzzük, hogy ne ragadjon össze. Szűrjük le, öblítsük le hideg vízzel, majd keverjünk hozzá 1–2 evőkanál olajat tálalás előtt.

 

Vigh Alexandra gasztroblogger receptje

Zsályás-sütőtökös tészta

Hozzávalók 4 személyre: 500 g sütőtök
2 cm-es kockákra vágva, 3 evőkanál extraszűz olívaolaj, 3 evőkanál vaj, 8 szelet füstölt sonka csíkokra vágva, 1 csokor
friss zsályalevél, 50 g pirított fenyőmag,
50 g parmezán sajt, 400 g SOÓS
PREMIO DURO SZARVACSKA TÉSZTA.

Elkészítés: 1. A felkockázott sütőtököt helyezzük egy sütőpapírral bélelt tepsire, locsoljuk meg az olívaolajjal, és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt süssük barnára. Vigyázzunk, hogy ne süssük túl! 2. Egy serpenyőben a
vajat olvasszuk meg, dobjuk rá a zsályaleveleket, és hagyjuk, hogy ropogósra süljenek. Szedjük ki egy tálra. 3. A tésztát tegyük fel főni,
ha kész, szűrjük le. 4. Dobjuk a sonkacsíkokat a vajra, pirítsuk pár percig, adjuk hozzá a pirított fenyőmagot is. Végül adjunk hozzá mindent. Keverjük össze, forrósítsuk át és tálaljuk. 5. Szórjunk reszelt parmezánt a tetejére.

 

Virág Dorka

< Vissza a cikkekhez Megosztás a facebookon

Korábbi cikkeink

Csipetnyi egészségA parajdi sóbánya mintájára Budapesten meglepő helyen, egy légoltalmi helyiségében gyógyító sópincét alakítottak ki, hogy gyerekek és felnőttek egyaránt enyhülést találjanak krónikus légúti bajaikra. 
Mindegy, csak színes legyenA rákról sokáig úgy gondolták, hogy genetikai eredetű betegség, mára bebizonyosodott, hogy az érintettek alig ötödénél bizonyítható ez, vagyis a hátterben – persze a genetika is, de – elsősorban a helytelen életmód áll.
Emeljük ki vagy rejtsük el!Bármilyen is az arcunk, biztosan vannak rajta olyan részek, amelyekre büszkék vagyunk – és olyanok is, amelyekre kevésbé. Jó, ha tudjuk, hogy okos sminkeléssel könnyedén kiemelhetjük az előnyös területeket, és elrejthetjük, amire nem szeretnénk felhívni a figyelmet.
Fehérnemű-etikett A láthatatlan erotikus vértezetNincs két egyforma nő. Sőt még egyetlen mindig ugyanolyan nő sincs, hiszen annyi átalakulásra képes: házi tündérből szexistennő tud lenni, vagy éppen határozott üzletasszonyból melegszívű édesanya. Ekkora változékonyságnál természetes, ha az is ezerféle van, ami akkor is tud finomságot, izgalmat, érzékiséget sugározni, ha senki sem látja: a fehérnemű.
Allergiásból is lehet élsportolóHa azt hinné az ember, hogy a rendszeres sport egyenlő az allergiamentes élettel – és így a hivatásos sportolók bizonyosan nem szenvednek semmilyen túlérzékenységtől –, akkor téved.
Szeretettel táplálom a testemet – és fogyok…Igen, ilyen is van! Az embernek egyetlen dolgot szükséges betartania ahhoz, hogy elérje és megtartsa ideális súlyát: azt kell fogyasztania, amit a szervezete szeret.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

TestŐr Játék 63

https://www.szonyihotel.hu/