A - Z-ig Bőrbarát ételek

Rendhagyó ábécénk sorra veszi azon élelmiszereket, amelyek nemcsak egészségesek és finomak, hanem kívülről és belülről is támogatják a bőr folyamatos megújulását. 

 

Alma

Egyik legnépszerűbb gyümölcsünk fertőtlenítő hatásáról alig esik szó, pedig a népi gyógyászat szerint napi egy alma elfogyasztásával megvédjük bőrünket a baktériumok és a fertőzések ellen. A Több mint TestŐr műsorának hatóanyag-kutatója, Varga Gábor azt mondja, hogy ez az a gyümölcs, amelyet gyógyszernek is nyilváníthatnának. Az almasavról érdemes megjegyezni, hogy természetes fényt ad az arcnak, és hámlasztó hatása is van.

 Bőrbarát ételek

Avokádó

Ez a Közép-Amerikában honos növény évezredek óta kedvelt tápláléka az emberiségnek. Többszörösen telítetlen zsírsavak találhatók benne, amelyek védik a sejteket, és a bőr ráncosodását is megakadályozzák.

 

Áfonya

A fekete áfonya a kollagén helyreállításában rendelkezik kiemelkedő tulajdonságokkal. A benne található flavonok növelik a sejtek élettartamát, amely abban is megnyilvánul, hogy fiatalabbnak tűnik a bőr. 

 

Brokkoli

Vitaminban és antioxidánsban rendkívül gazdag zöldségféle. A benne található A-vitamin arcfelületünk védekezőképességét növeli, például a pattanások gyógyulását segíti elő, míg a C-vitamin rugalmassá teszi a hámréteget. Fogyasztásával növelhetjük a kórokozókkal szembeni ellenálló képességet is.

 

Búzacsíra

A pikkelyes és száraz bőr fájdalmassá válhat, de tipikusan B6-vitamin-hiányra utaló jel még az ajakgyulladás és -berepedezés. A legegyszerűbb módon búzacsíra fogyasztásával juthatunk hozzá.

 

Citrom

Citrusfélék fogyasztásával hamarabb kiürülnek a szervezetből a káros salakanyagok. Pár csepp citrom egy kanál mézzel és joghurttal vékonyan az arcra kenve nem csak tisztító hatású – feszesebbé teszi a hámréteget is. A citrusfélék szárított héja remek bőrradír. 

 

Dió

Kiváló E-vitamin-forrás, amely nemcsak gyulladáscsökkentő hatásáról ismert, hanem arról is, hogy képes védelmet nyújtani a napsugarak által okozott károsodás ellen.

 

Eper

Számos kozmetikum alkotóeleme az eper, amely arcpakolásként közvetlenül hat és kisimítja a ráncokat. Hatóanyagai révén pedig erősíti a bőr kötőszöveteit.

 

Édesburgonya

Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően serkenti a kollagéntermelést, melynek hatására a ráncok simulnak. Kutatások bizonyítják, hogy napi 4 mg C-vitamin három év után 11 százalékkal csökkentette a ráncok megjelenésének valószínűségét.

 

Fokhagyma

Természetes antibiotikum, amely segít megszabadulni a felmalmozódott szabad gyököktől. Ezekről jól tudjuk, hogy a számlájukra írható a bőr öregedése. Bár sajátos illata van, antibakteriális hatásának köszönhetően természetes módon fertőtlenít.

 

Gomba

Az egyik legjobb szelénforrásunk, aki nem kedveli, fogyasszon helyette brazil diót vagy garnélarákot. A lényeg, hogy rendszeresen kerüljön az asztalra, ugyanis segíthet megóvni a sejteket a szabad gyökök okozta károsodástól.

 

Hagyma

A hagymafélék erős gyulladáscsökkentő és tisztító hatása közismert. Ezért gyakran tesznek lereszelt vöröshagymát pattanásos arcbőrre, amely nemcsak fertőtlenít, a hegeket is halványítja.

 

Író

Az író a tejföl köpülésekor, a vaj kiválása után visszamaradó, savanyú folyadék, amely gyorsan regenerálja a napozástól kiszáradt, hámló bőrt.

 Bőrbarát ételek

Joghurt

A B2-vitamin-hiány egyértelmű jele lehet a hámlás, a szájzugberepedés, esetleg faggyúmirigy-gyulladás. Ha a fenti tünetek jelentkeznek, mindenképpen növeljük natúrjoghurt-fogyasztásunkat.

 

Kantalup dinnye

Egyre keresettebb gyümölcs, amióta bebizonyosodott róla, hogy likopintartalma megakadályozza a mélyebb rétegekben lévő kollagén károsodását.

 

Lazac

A legtöbb tengeri halhoz hasonlóan Omega–3-zsírsavban gazdag táplálék, amely a száraz bőr regenerációját segíti elő, de gyulladáscsökkentő hatása miatt is ajánlott a fogyasztása, és azért is, mert így nagyobb eséllyel mondhatunk búcsút a pattanásoknak.

 

Lenmagolaj

Az esszenciális zsírsavak összetevői erősítik a sejtmembránokat, így nedvességgel látják el a hámréteget.

 

Mandula

Leginkább magas E-vitamin-tartalma révén véd a napfénytől, ezáltal megakadályozza az idő előtti öregedését is.

 

Mangold

Magas cinktartalma révén segít megszabadulni a károsodott kollagéntől és eltüntetni a bőr pöttyeit az aknéra hajlamosoknál. Ha hiányzik szervezetünkből, a sebgyógyulás folyamata is lelassulhat.

 Bőrbarát ételek

Málna

A piros bogyós gyümölcsökben található vegyületek lassítják az öregedési folyamatokat. Ezen kívül magas C-vitamin-tartalmuk a rugalmasságot segítik elő, fogyasztásukkal elkerülhető a bőr elszarusodása és berepedezése.

 

Méz

Az otthoni szépségpatika alapvető kelléke. Természetes fertőtlenítőszer, összetevőinek köszönhetően megtartja a nedvességet, megakadályozza a kiszáradást.

 

Mogyoróolaj

Ez a növényi olaj cinket tartalmaz, amelyről már bebizonyosodott, hogy kedvező hatással van a gyulladt bőr regenerációjában, valamint az aknéval küszködőknek segít megszabadulni a kellemetlen tünetektől.

 

Narancs

A citrusfélék fogyasztásával a bőr faggyútermelését is szabályozhatjuk. A narancs levét összekeverhetjük zabkorpával, máris kész a frissítő arcpakolás.

 

Olívaolaj

Száraz testfelületre az esszenciális zsírsav a legjobb orvosság. Napi egy evőkanál olívaolaj – kívülről vagy belülről egyaránt – hidratál és gátolja az öregedését.

 

Paprika

Egyik legjobb C-vitamin-forrásunk, amely a szabad gyökök mellett a kollagén és az elasztin roncsolódásától is véd. Ha rendszeresen fogyasztunk magas C-vitamin-tartalmú ételeket, azzal a napsugárzás káros hatásai ellen is védelmet szerzünk.

 

Paradicsom

Népies nevén a paradicska gyümölcssavainak köszönhetően hámlasztólag hat. Fertőtlenítő képességét nyersen, felkarikázott állapotban, pakolás formájában fejti ki. Főtt formában a benne található likopin véd a ráncok kialakulásától és a leégéstől. A legújabb kutatások szerint a paradicsom fogyasztásával a bőrrák kialakulásának esélye is csökkenthető.

 

Retek

A reteklé elsősorban a vérnyomásra, az ízületi gyulladásokra és a reumára hat jótékonyan, azonban kevesen tudják, hogy például a fekete retek gyógyítja a bőrbetegségeket is. A népi mondás ezt tartja róla: „Reggel méreg, délben étek, este orvosság.”

 Bőrbarát ételek

Sárgarépa

Egyik legkedveltebb leveszöldségünk kiváló A-vitamin-forrás, viszont keveset fogyasztunk belőle nyersen, holott a benne található fontos összetevőkhöz teljes mértékben így juthatunk hozzá. Az A-vitamin a mélyebb rétegeket hidratálja, feszessé és puhává teszi.

 

Spenót

Vasban és antioxidánsban gazdag táplálék. Cinktartalma miatt is becsüljük meg, ugyanis utóbbi anyag a pattanások elmulasztásában lehet segítségünkre. Nyugtató, gyulladáscsökkentő hatású növény.

 

Szója

Bőrre gyakorolt pozitív hatása régóta ismert. E-vitamin-tartalma elősegíti az új sejtek növekedését. Ösztrogéntartalmának köszönhetően finommá és selymessé válik a bőr, sőt a pattanások hatékony ellenszerének is tartják.

 

Tonhal

Egyik legjobb Q10-koenzim-forrásunk. Miért vinnénk be ezt az anyagot kapszula formájában, ha egy könnyed vacsorával is fedezhető a napi szükséglet!

 

Uborka

Az uborkapakolás bőrfrissítő és arctisztító hatása évszázadok óta közismert. Nemcsak napégette sérülések kezelésére használható, hanem a száraz és zsíros bőrt is rendbe hozza. A megkeményedett hámréteget fellazítja, nyugtatja, hidratálja és gátolja a pórusok eltömődését. 

 

Víz

A naponta ajánlott 2-3 liter mennyiségre nem csupán a szervezetünknek van szüksége. A víz segít a bőr újjászületésében, hatására a felső hámréteg és a ráncok kisimulnak, eltűnik a fakó, hamuszürke szín is. 

 

Zabpehely

A zab magas rosttartalmának köszönhetően eltávolítja a szervezetből a méreganyagokat, B-vitamin-tartalma serkenti az új sejtek növekedését.

 

Zöld tea

Fogyasztásával az egyik legkellemesebb módon szabadulhatunk meg a szabad gyököktől, amelyek a szervezetben felhalmozódva a bőr színét és rugalmasságát is negatívan befolyásolják. Gyulladáscsökkentő hatású, segíti elkerülni a leégést, és fontos szerepe van a regenerálódásban.

Aschenbrenner Sándor

< Vissza a cikkekhez Megosztás a facebookon

Korábbi cikkeink

Gyógyító élettérMi köze egészségünknek és vitalitásunknak otthonunk északi, keleti és északkeleti területeihez? Ez nem mindenkinek kérdés. Az indiaiak ősidők óta tudják a választ, és ha megismerjük térrendezésre vonatkozó, több ezer éves bölcsességeiket, könnyebben elkerülhetjük a betegségeket, illetve hamarabb gyógyulhatunk.
Egészséges erotika - Amiről feltétlenül beszélni kell A színvonalas és élvezetes szeretkezéshez az örömteli előjáték mellett a biztonságos védekezés is hozzátartozik. A lehetőségekkel és ezek érzéki alkalmazásával kapcsolatban Füredi Krisztián szexuálpszichológus és dr. Szuromi András nőgyógyász ad néhány megfontolandó tanácsot.
Korhoz (nem) kötött gyerekvállalás?33 év fölött már kisebb az esély szülni. Az is bizonyított, hogy olykor a sikertelen próbálkozások okát saját szüleinkben kereshetjük.  
Veszély a konyhábanAdalékanyagok, ízfokozók, transzzsírsavak, finomított élelmiszerek, édesítőszerek, cukor és só. Hosszú a lista azokból az összetevőkből és káros konyhatechnikai eljárásokból, amelyeket tanácsos kerülni.
A szerelem vakA mai vizualizált világban a nemi ösztönt főképp a minél tökéletesebb test látványa indítja be. Ezt nagyban befolyásolják a reklámok „emberképei”. De mi a helyzet azokkal, akik ezeket nem látják? Vajon csak a szemünk az egyetlen érzék(i) szervünk?
A - Z-ig Bőrbarát ételekRendhagyó ábécénk sorra veszi azon élelmiszereket, amelyek nemcsak egészségesek és finomak, hanem kívülről és belülről is támogatják a bőr folyamatos megújulását. 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

TestŐr Játék 63

https://www.szonyihotel.hu/