Minden nő lehet szép

A szépségápolás egyik ikonja, a 2004 áprilisában elhunyt Estée Lauder örökre megváltoztatta a kozmetikai ipar működését. Ma nők millió gondolnak hálás szívvel a magyar származású kreátorra. 

 

Josephine Esther Mentzer egy ragyogó szépségű magyar édesanya, Rose és a cseh édesapa, Max gyermekeként született. A szépségápolás iránt már korán elkezdett érdeklődni. „Egy tökéletes világban a lelkünk szépsége alapján ítélnének meg bennünket, tökéletesnek a legkevésbé sem mondható világunkban azonban a csinos nő előnyöket élvez, és általában övé az utolsó szó” – írta önéletrajzában (Estée, A Success Story, Random House, 1985). Estée-t (mely nevet a magyaros hangzású Esty becézéséből alakította ki) vegyész nagybátyja, John Schotz tanítgatta. Hamarosan saját vállalkozásba kezdett, a Schotz által készített termékekkel házalt szépségszalonokban és szállodákban. Négy bőrápoló termékkel és egy egyszerű felismeréssel – minden nő lehet szép – indult útjára. 1930-ban feleségül ment Joseph Lauderhez, aki ez után üzlettársa is lett. 1946-ban alapították családi vállalkozásukat. Értékesítői tehetsége révén 1949-ben standot kapott a New York-i Saks Fifth Avenue áruházban, majd olyan szaküzletekben, mint a Neiman Marcus, mely 1950-ben kezdte árusítani termékeit. A vállalat 1960-ban nyitotta meg első nemzetközi részlegét a londoni Harrodsban.

 

Minden nő lehet szép

Forradalmi újítások

Bár a bőrápolás képezte a vállalkozás alapját, Estée „orrként” is hamar elismertté vált világszerte. A vállalat 1953-ban dobta piacra a Youth Dew-t, melyet 1965-ben az Aramis, 1972-ben az Aliage, 1973-ban a Private Collection, 1978-ban a White Linen, 1981-ben a JHL, 1985-ben a Beautiful követett. Estée Lauder legfontosabb hagyatéka a hite: „Ahhoz, hogy eladjunk valamit, kapcsolatot kell kialakítanunk a vásárlóval.” Ő maga is sok időt töltött a pult mögött, filozófiáját és eladási technikáit megosztotta munkatársaival. „Nem úgy értem el mindezt, hogy reménykedtem benne és álmodoztam róla, hanem úgy, hogy megdolgoztam érte” – mondta gyakran. Figyelemmel követte céljai megvalósítását, ugyanúgy ellátogatott az unokája, William által vezetett manhattani Sohóban lévő Origins üzletbe, mint ahogy 1989-ben részt vett budapesti üzletének megnyitóján. A vásárlók általi tesztelés élharcosaként divatbemutatókon termékmintákat osztogatott, és különleges ajánlataival saját pultjaihoz invitálta a vásárlókat. Az ő ötlete volt a minden vásárlás mellé járó ajándék is: ingyenes mintákat adott a vevőt érdekelhető termékeiből. Első és legnagyobb szenvedélye a szépségápolás volt.

 

Több mint vállalkozás

A család legalább annyira fontos volt számára, mint az üzlet, e kettő pedig a vállalatban egyesül. Fia, Leonard 1958-ban csatlakozott a céghez, 1972-től 1995-ig Presidentként, 1982-tól 1999-ig CEO-ként, 1995 után Chairmanként erősítette a vállalatot. Estée másik fia, Ronald ma a Clinique Laboratories Inc. elnöke. Leonard felesége, Evelyn a vállalat rangidős alelnöke. Estée összes unokája a cégnél dolgozik: Aerin rangidős alelnök és kreatívigazgató, Jane a Clinique rangidős nemzetközi marketingalelnöke, Gary a Lauder Partners LLC igazgatója. Hat dédunokája van. Férjével, Joseph Lauderrel kétszer házasodott össze.

 

A legenda íve

Nagybátyja konyhában kavart krémjeivel kezdte, mára a nemzetközi vállalkozás 18 márka termékeit forgalmazza a világ 130 piacán. A szépségápolás nagyasszonyának munkásságát számos kitüntetéssel jutalmazták az évek során. Az Amerikai Üzletasszonyok Szövetsége (ABWA) az USA 10 legkiemelkedőbb üzletasszonya közé választotta. Szakterülete kiválóságaként elnyerte a Cosmetics Executive Women’s elnöki díját, a divat területén elért eredményeiért kétszer is megkapta a Neiman Marcus Awardot. A Parfümőrök Amerikai Társasága 1994-ben Estée-t tüntette ki elsőként Élő Legenda díjával. 2002-ben az Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarája New York Export Assistance központján és a New York International Trade Alliance-on keresztül az év nemzetközi üzleti vezetőjévé választotta. Számos jótékonysági szervezetet, köztük több civil és kulturális kezdeményezést támogatott, például a versailles-i kastély restaurálását vagy több játszótér építését a New York-i Central Parkban. Nyugdíjba vonulása után is rendszeresen látogatta az üzleteket.

 

Szépség határok nélkül

„A »Minden nő lehet szép« szlogen semmit sem vesztett igazságtartalmából, amióta Estée Lauder kimondta” – mondta Jane Hertzmark Hudis, a márka nemzetközi elnöke. „Befogadó, inspiráló és általános igazság, mely világszerte vonzó a nők számára. A modern és univerzális szépség meghatározásaként elismerése annak, hogy a szépség számos formát ölt. Büszkén nyúlunk vissza alapítónk szavaihoz, és állítjuk reflektorfénybe az örökséget.” A márkafilozófia értelmében három új nemzetközi modell képviseli a céget: a francia Constance Jablonski, a kínai Liu Wen és a Puerto Ricó-i Joan Smalls. Mindhárman a világ legjobb divatfotósai és tervezői által ünnepelt modern, univerzális szépségek. Sokszínű és egyre szélesebb vásárlói bázist képviselnek, segítségükkel a márka új fejezetet nyit a szépségápolás történetében. Aerin Lauder stílus- és imázsigazgató szerint „Estée mindig is rendkívüli karaktereket választott a márka arcává. Olyan nemzetközi modellekkel visszük tovább ezt a hagyományt, akik megfelelnek a szépség modern meghatározásának”. Constance, Liu Wen és Joan szereplésével 2011 júniusában mutatkozott be a „Minden nő lehet szép” filozófiát is hirdető, új reklámkampány. A Craig McDean fotóján együtt szereplő három új modell a szép bőr iránti, etnikai hovatartozástól független vágyat testesíti meg. 2011 júliusától látható a márka „ikonikus” fotója is, melyen Hilary, Constance, Liu Wen és Joan fehér ruhában dimenzionálja az eleganciát, saját személyiségét és stílusát. Ezek a képek Estée Lauder örökségének modern értelmezéseként az üzletekben is hirdetik majd az új filozófiát.

 Minden nő lehet szép

 

A make-up művészete

A francia Tom Pecheux a párizsi csillogáshoz való rendkívüli érzéke révén vált keresett sminkmesterré. A 90-es évek elején mérföldkőnek számító reklámkampányai során az erős szexuális töltetű, ugyanakkor sebezhető nőiesség markáns megjelenítésével keltette fel a figyelmet. A meztelen és a fedett bőr ellentmondását középpontba állítva kizárólag csak a szem vagy az ajkak hangsúlyozásával, esetenként teljesen festetlennek tűnő arcok ábrázolásával ábrázolta üzenetét. Újításainak köszönhetően Pecheux lenyűgöző sminkkölteményeivel vívta ki a szakma elismerését. Rendszeresen publikál a legbefolyásosabb divatmagazinokban, legfőképpen a Vogue olasz, francia és amerikai kiadásaiban, a Vanity Fair és a V magazinban. Emlékezetes reklámkampányt tervezett olyan presztízsmárkák számára, mint az Yves Saint Laurent, a Givenchy, a Balmain, a Burberry, a Gucci, a Dolce & Gabbana, a Michael Kors és a Versace. Tom Pecheux 2009 októberétől a vállalat kreatív sminkigazgatója. Művészeti irányvonalként filozófiájával – a sminknek nem elfednie vagy kiszíneznie, inkább hangsúlyoznia kell az arcvonásokat – a modern szépségről alkotott elképzelését határozza meg.

 Váczi Laura

< Vissza a cikkekhez Megosztás a facebookon

Korábbi cikkeink

Peller Mariann anyaotthonba látogatott Ki tudná jobban átérezni az otthonukat elvesztett, gyermekes nők helyzetét, mint egy édesanya. Peller Mariann ezért is állt azon jótékonysági program mellé, melynek keretén belül a szervezők és a műsorvezető házhoz viszik az egészséget. Az immár kétgyermekes édesanya olyan csomaggal érkezik a nehézsorsú édesanyákhoz és gyermekeikhez, amely segítséget jelent az édesanyák egészségének megőrzésében. A kicsik játékot, anyukáik pedig vitaminokat kapnak, illetve az MSD Pharma Hungary Kft. segítségéve
A legérzékibb filmek - Csók és (mű)könnyRengeteg kritika éri a romantikus filmeket (főleg a férfiaktól), mondván: közhelyesek, kiszámíthatók, nyálasak és túl sok bennük a rózsaszín… A lelkünk mélyén tudjuk, hogy ezeknek van is némi alapja, de kit érdekel?! A nők többsége ugyanis imádja az ilyen filmeket, a csókokat és a könnyeket – még akkor is, ha mi sírunk a végén.
Hová kerüljön a veszélyes hulladék?Nem kell a lomtalanításra várni, hogy a nemkívánatos bútoroktól, hűtőtől, kiégett fénycsőtől és haszontalan társaiktól megszabaduljunk.
3 lépéses hajápolás: A tökéletes haj és tartós frizura titka3 lépéses hajápolás: A tökéletes haj és tartós frizura titka
Hüvelyesek – egy TestŐrnek ismernie kell őket!Méltatlanul jár el, aki puffasztó hatása miatt száműzi étrendjéből a hüvelyeseket, amelyek nagy fehérjetartalmuk miatt minden évszakban önálló fogásként is megállják a helyüket. 
Népbetegség – nem csak MagyarországonAz allergia nem kímél egyetlen népcsoportot és földrészt sem, nincs olyan hely, ahol ne szenvednének ettől a betegségtípustól: világszerte több mint négyszázmillió ember nevezhető allergiásnak!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

TestŐr Játék 63

https://www.szonyihotel.hu/